Pokud Němci zruší auta, zruší svoji prosperitu, je čas bránit se!

Beatrice Achterberg, (redaktorka „Neue Zürcher Zeitung“), je z mladší generace, nicméně jasně chápe, o co v teroristické hře Zelených a klimaaktivistů jde. Její text o zničení německého automobilového průmyslu, je prostě skvělý…

Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Audi a Porsche po desetiletí utvářely ulice světa svými vysoce kvalitními vozidly. Dnes jsou v Číně pod tlakem a doma pranýřováni. Politici a aktivisté regulují průmysl. Je čas na obranu.

Koncem 40. let sliboval cenově dostupný VW Beetle lepší časy

S Broukem to bylo chrastění a rachot. Pokud jste otočili klíčkem zapalování, motor úspěšného modelu Volkswagen zarachotil na charakteristický rachotivý zvuk. A nebylo to slyšet jen v poválečné době na ulicích. V reklamě z roku 1968 se uvádí: „Toto auto běží a běží a běží“, když Beetle jede do dálky. Auto se stalo kultovním produktem.
O desítky let později modely jako Audi R8 pokračují v příběhu dokonalého inženýrství z Německa. V reklamě na sportovní vůz se kamera vznáší od světlometů přes lesklé ráfky k vibrujícímu motoru. Divák vidí zblízka síť kabelů, žeber, potrubí a ventilů. Je to technologie uvnitř sportovního vozu, propracovanost pod zadním oknem, které umožňují orchestr poháněný deseti válci. Při plné hlasitosti: stejně ohlušující jako krásný.
Je otázkou, zda lze německé motory takto inzerovat i v budoucnu. Elektromobily by měly dlouhodobě nahradit spalovací motory. Jejich baterie nevibrují a zvuky, které vydávají, jsou umělé – bez nich by byly příliš tiché a v provozu by je bylo nemožné slyšet.Na autosalonu Auto Shanghai 2023, který právě probíhá v Číně, němečtí výrobci zdaleka nejsou špičkou. “Čínská dominance je děsivá,” říká text v průmyslovém časopise “Automobil-Industrie”.

Potěšení z hanby
Pokud sledujete německou diskusi o nejdůležitějším průmyslu země, máte dojem, že čím dříve staré tóny aut zmizí, tím lépe. Většina vlivných hráčů – včetně mnoha novinářů, zejména ve veřejnoprávním vysílání – se již dávno rozloučila s hrdostí na vlastní inženýrské schopnosti a ekonomickou výkonnost, kterou německý automobil ztělesňuje. Německé slovo „Fahrvergnügen“ (radost z jízdy) má v USA více fanoušků než doma. Radost z jízdy? Spíše radost ze studu.
Nejnovější příklad kultury viny: V pořadu „Stern TV“ se moderátorka pokusila vykreslit baviče Olivera Pochera jako „hrdého milovníka aut“. Promítla se stará fotka Pochera a červeného Audi TT, aby si i ten poslední divák uvědomil, jak je to zavrženíhodné. Komik si předtím dělal legraci z radikálních ochránců klimatu. Pocher nesouhlasil. Byl pranýřován za jeho předpokládanou „vášeň pro auta“. Je absurdní, že takové obrázky nyní stačí k pranýřování celebrit.
Talk show nejsou jediným místem, kde se znovu řeší vztah lidí k autům. Zástupci Zelených, kteří spoluvládnou v mnoha státech a ve federální vládě, a komentátoři, kteří jsou jim nakloněni, sní o městech bez aut, mluvčí Fridays for Future jed proti „fosilním cynikům“, a dokonce i „FAZ“ (Frankfurter Allgemeine Zeitung) vyzývá k odříkání v žargonu poslední generace v motorizované soukromé dopravě, «kde je to možné»  Sotva uplyne den, kdy by na dálnicích v zemi nebyl napsán a zveřejněn obecný rychlostní limit.

Dvě verze „Obrat dopravy“
„Obrat dopravy“ je kouzelné slovo. Zahrnuje přechod na udržitelná paliva, zóny zklidnění dopravy, rozšíření autobusové a železniční dopravy a širší stezky pro cyklisty. Na takovém programu se dnes dokáže shodnout téměř každý. Existuje však i druhé, radikálnější čtení, které má své příznivce, zejména v levicovém táboře. Dopravní obrat by podle ní měl v konečném důsledku učinit auto nadbytečným – a s ním ideálně leteckou dopravu, rodinné domy a tržní ekonomiku.

Radikální aktivistka Katja Diehl, která se ráda nechává oslovovat jako „expert na mobilitu“, to kdysi vyjádřila takto: „Bereme Němcům sen o vlastním autě a domově.“ Diehl napsal knihu s názvem «AutoCorrection». Není divu, že také obhajuje budoucnost bez aut. Na takové lidi se dříve v Německu usmívali, ale dnes jsou považováni za vážné a důležité hlasy.
Zástupce zemského vůdce zelených v Hamburku, Leon Alam, navrhl udělat z hamburských čtvrtí „15minutová města“. V každé z více než sta zón bylo dosaženo všeho, co obyvatelé k životu potřebují. S tím spojené „omezení automobilové dopravy“ by mimochodem učinilo obyvatele města zdravějšími. Člověk by mohl namítnout, že život je víc než věci, kterých dosáhnete za 15 minut.
Všichni proti Volkeru Wissingovi
Kulturkampf vyvrcholil letos na jaře sporem celostátní koalice “Semafor” (socdem SPD – liberalové FDP – Zelení) o takzvaný spalovací motor. Rozsáhlý konec spalovacího motoru v Evropě v roce 2035 je pravdou. Liberálnímu německému ministru dopravy Volkeru Wissingovi se však podařilo přesvědčit Evropskou komisi, aby používala e-paliva – syntetická paliva pro provoz vozidel bez emisí CO2.Za trest bylo Wissingovi Zelení říkají, že je „fetišista se spalovacím motorem“. Fridays for Future poněkud nenápaditě vyzval k rezignaci ministra. Mnoho dalších souhlasilo. Případ ukazuje, že každý německý politik, který má i dnes námitky proti úpadku autonárodního Německa, musí očekávat ostré protesty z klimaticky citlivého prostředí. A to udává tón – i když nemluví za většinu v zemi.

Téměř čtyři z pěti německých domácností vlastní automobil. Na začátku roku 2023 bylo v zemi registrováno téměř 50 milionů aut – rekordní hodnota. Podle průzkumů většina Němců plošný zákaz spalovacích motorů odmítá. A automobilový průmysl je stále odvětvím s nejvyšším obratem. Podle údajů z odvětví činily tržby v roce 2022 více než 500 miliard €uro. Navzdory varovným signálům z Číny se němečtí výrobci evidentně stále těší výborné pověsti.
Konflikty averzní korporace
Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz a Porsche významně přispěly k tomu, že pojem „made in Germany“ je spojen s nejvyšší kvalitou. Stejně jako jízda po dálnicích bez omezení rychlosti přispěly k automobilové legendě a tím k prosperitě Spolkové republiky Německo. Ale mýtus se hroutí.Průmysl stále více přesouvá svou výrobu do zahraničí. A nemohou za to výčitky aktivistů a politiků. To, co německým automobilovým manažerům dělá pořádný bolehlav, jsou vysoké nemzdové náklady na pracovní sílu, prudký růst cen energií a plánovanou ekonomikou předepsaný přechod na elektromobilitu.

Zajímavé je, že ze strany průmyslu není téměř žádný protest. Vyhýbají se výrobci konfrontaci s vládou – a pokud ano, proč? Bývalý šéf Volkswagenu Matthias Müller neochotu zdůvodňuje tím, že korporace “nechtěly politicky urazit progresivisty”: “Zelená symbolická politika bohužel ovlivňuje i marketing mnoha firem.”
Kdo se nebude bránit, bude zbit a zničen
Na jednu stranu je to pochopitelné; ti, kteří již mají proti sobě široké vrstvy veřejnosti a jsou očerňováni jako součást smrtícího průmyslu, na sebe nechtějí přitahovat další pozornost. Na druhou stranu neochota napadených jen ještě více pohání část veřejnosti inspirovanou klimatickými aktivisty. Pokud se nebudete bránit, dostanete výprask ještě víc.
Německé automobilky mají stále všechny důvody k sebevědomí. Se svými motory zajistily nejen vzkvétající ekonomiku, ale také způsobily revoluci v pohybu. Žádný jiný dopravní prostředek nenabízí tolik svobody a nezávislosti jako auto. Německý automobilový mýtus umožnili kreativní inženýři, nikoli politici nebo aktivisté.
Mohli by pokračovat v tomto úspěšném příběhu s vysoce vyvinutými e-auty nebo klimaticky neutrálními spalovacími motory – pokud by jim to bylo dovoleno. A kdyby všichni, kdo bojují s klimatickými změnami a chtějí zachovat klíčový německý průmysl, otevřeli ústa. Za nadcházející útlum nese spoluodpovědnost každý, kdo nic nenamítá, když se požaduje zrušení „individuální dopravy“ a lidé obecně agitují proti „ničitelům klimatu“ na čtyřech kolech.
Autor: Redakce, Praha, ČR, 5.5.2023
Zdroj:
RAPTORTV – QR kody na platbu RaptorTV.cz pro FB prispevky a další
QR kódy na platbu RaptorTV.cz pro FB příspěvky a další:
Účty jsou 2 transparentní:
přednastaveno 300 czk a 500 czk
částky může plátce samozřejmě upravit, ručně stejně jako vše ostatní.
Přispějte i Vy na provoz RaptorTV.cz
I malá částka pomůže šířit to, co jinde neuvidíte a co jiní přehlíží nebo nechtějí vidět.
Běžný účet:
Číslo účtu: 2001512031/2010
IBAN: CZ2320100000002001512031
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Transparentní účet:
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2800735119
Číslo účtu: 2800735119/2010
IBAN: CZ7020100000002800735119
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
při platbě uveďte prosím poznámku “RaptorTV”
Majitel účtů:
Hej, občané z.s., za silnou a suverénní ČR
Projekt: Raptor-TV.cz

Facebook Comments

About TGM

Check Also

Čína se díky inovacím a automatizaci dostává do popředí ve výrobě elektromobilů Jedná se pravděpodobně o jednu z nejvíce automatizovaných továren na výrobu automobilů v Číně, či dokonce na této planetě. Dostali jsme příležitost si ji zblízka prohlédnout...

Čína se díky inovacím a automatizaci dostává do popředí ve výrobě elektromobilů

Čína se díky inovacím a automatizaci dostává do popředí ve výrobě elektromobilů Jedná se pravděpodobně o jednu z nejvíce automatizovaných továren na výrobu automobilů v Číně, či dokonce na této planetě. Dostali jsme příležitost si ji zblízka prohlédnout...

Republika Srbská (BiH) chce do BRICS+ Prezident Republiky srbské (Bosna & Hercegovina) Milorad Dodik řekl, že BRICS je pro Srby zajímavý a doufá, že v budoucnu bude mít republika Srbská příležitost získat status pozorovatele v této organizaci...

Republika Srbská chce do BRICS+

Republika Srbská (BiH) chce do BRICS+ Prezident Republiky srbské (Bosna & Hercegovina) Milorad Dodik řekl, že BRICS je pro Srby zajímavý a doufá, že v budoucnu bude mít republika Srbská příležitost získat status pozorovatele v této organizaci...

One comment

  1. Kapitalisti dělají jen to , co jim vynese peníze !

Napsat komentář: garik Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *