Vzhledem k proměnlivé mezinárodní situaci hledají čínské exportní firmy nové trhy mimo Spojené státy. Pomáhá jim v tom přeshraniční e-commerce a umělá inteligence (AI), které otevírají dveře do dalších částí světa.
Například okres Luyi v provincii Henan – známý jako čínské centrum výroby štětců na líčení – produkuje ročně 150 milionů sad štětců. Dříve více než polovinu produkce směřovalo do USA, dnes však firmy budují e-commerce týmy a zaměřují se na trhy na Blízkém východě, v jihovýchodní Asii, Evropě či Rusku.
„Více než 100 zemí potřebuje naše produkty. Naši lidé jsou připraveni a propagujeme výrobky napříč kontinenty,“ uvedl Huang Chunjie, předseda jedné z místních firem.
Ve snaze podpořit čínské vývozce spustil obchodní úřad provincie Zhejiang iniciativu ve spolupráci s 20 e-commerce platformami. Výzvou ale zůstávají jazykové bariéry a legislativa v cílových zemích – to potvrdil i průzkum mezi 7 000 prodejci na platformě Alibaba.com.
Právě tam byly nasazeny čtyři AI asistenti, kteří zdarma pomáhají s:
- vyhodnocením rizik,
- provozem produktů,
- zákaznickým servisem
- a marketingem.
„Například pokud francouzský zákazník kontaktuje prodejce, odpověď se automaticky přeloží do francouzštiny. AI také identifikuje potřeby zákazníka a vypočítá logistické náklady pro konkrétní přístavy,“ vysvětlil Lin Hao z Alibaba.com.
Podle dat platformy zájem o trhy mimo USA rychle roste. Obchodní příležitosti v Evropě vzrostly o 86 %, ve Francii dokonce o 150 %. Výrazný nárůst zaznamenaly také Itálie, Velká Británie, Asie, Latinská Amerika a další rozvíjející se trhy.
Raptor TV Internetová online televize