V peruánském městečku Chancay vzniká nový přístav, který bude schopen přijímat i ty největší nákladní lodě s ponorem přes 150 cm.
Stávající dopravu surovin z Peru do Šanghaje zkrátí z 35 dnů na 25, protože se náklad nebude muset překládat. Budování nového přístavu v Peru znepokojuje USA, protože stavba zvětšuje vliv Číny v Jižní Americe. Výhody: – Zkrácení dopravy: Nový přístav umožní přepravovat měď a další suroviny z Peru, Chile a Brazílie přímo do Číny, bez překládání v mexickém Manzanillu nebo severoamerických pacifických přístavech, což zkrátí cestu o deset dní. – Podpora obchodu: Čínské firmy získají kontrolu nad distribucí elektřiny v metropoli Limě, což může posílit obchodní vztahy mezi oběma zeměmi. Nevýhody: – Závislost na Číně: Peru se stává stále více závislým na čínských investicích, což může mít dlouhodobé důsledky pro jeho ekonomii a suverenitu. – Strategické obavy: USA varují, že Čína využívá diplomatické prázdno v Jižní Americe a získává vliv stavbou infrastruktury, což může být strategicky znepokojivé. Celkově lze říci, že čínské investice do přístavu v Peru mají jak ekonomické, tak strategické dopady na region . Celý díl magazínu Svět okem Raptora na Youtube https://youtu.be/cGA_cZ8UrOI
A ponorem metr a půl?
Já si myslím, že USA z toho mají velkou radost.
“USA varují, že Čína využívá diplomatické prázdno v Jižní Americe a získává vliv stavbou infrastruktury, což může být strategicky znepokojivé.” Ano využívá prázdno stavbou infrastruktury, na rozdíl od vnucování USSA DEMOkracie. Jak jen si to může Čína dovolit, to by se jí nemělo trpět.