Čína investuje značné prostředky do rozvoje své vysokorychlostní železniční sítě. K roku 2023 dosáhla celková délka provozovaných tratí 45 000 km. Denně využívá vlaky v Číně přibližně 10 milionů lidí, což ukazuje na význam železnice pro veřejnou dopravu v zemi. CRRC Corporation Ltd. (China Railway Rolling Stock Corporation) je největším výrobcem kolejových vozidel na světě a vyrábí širokou škálu vlakových souprav, včetně vysokorychlostních vlaků. Inteligentní funkce čínských vlaků zahrnují například 5G dotykové ovládací panely, inteligentní osvětlení, rozšířené úložné prostory pro sportovní vybavení a bezpečnostní senzory. Systém Autonomous Rail Transit (ART), známý také jako Smart Rail, používá virtuální traťový kontrolní systém, který umožňuje vlaku pohybovat se podél virtuální trati a přizpůsobovat se podmínkám na silnici. Pokud jde o srovnání s evropskými vlaky, čínské vlaky jsou navrženy tak, aby měly nízkou spotřebu energie, inteligentní provozní funkce a nižší hmotnost než standardní vlaky v Evropě. Splňují také standardy pro novou generaci evropských metropolitních vlaků. Vlaky v Číně pomáhají nejen v dopravním sektoru, ale mají také širší dopady na urbanistický vývoj, zvyšování turismu a podporu regionálního ekonomického růstu. Vysokorychlostní železnice zvláště přispívá k efektivnějšímu spojení mezi městy a regiony, což usnadňuje cestování a podporuje obchodní a kulturní výměnu. Celý magazín č.3/24 naleznete zde: https://youtu.be/xNZIl-4Rh68
Check Also
Fed a inflace
Federální rezervní systém (Fed) v poslední době opakovaně zvyšoval úrokové sazby ve snaze potlačit inflaci. …
Rusko a Čína zintenzivňují svou spolupráci.
Čínský premiér Li Qiang právě navštívil Rusko a Bělorusko od 20. do 23. srpna 2024. …
Facebook Comments